Een Nieuw Begin is het Einde van een Excuus


Het moet nog even indalen dat ik NLP Master ben. Net als met het halen van je rijbewijs. Het besef komt tijdens het rijden.

Het verschil is dat je als master geen excuses meer hebt om langs de kant te blijven staan. Geen excuses meer om anderen of omstandigheden de schuld te geven. Je hebt altijd een keuze. Dat is een (levens)houding die ik nu aan mezelf (en ook aan jullie) verplicht ben om voor te leven.

Mocht je in een situatie zitten waarin je nieuwe mogelijkheden zoekt, dan kan een coach je helpen/uitdagen om tot concrete stappen te komen. Je weet me te vinden :-) Ik kan je één ding vertellen: Dit is nog maar het begin...

Blogposts gratis in je e-mailbox?


Delivered by FeedBurner

8 opmerkingen:

  1. Else Koning-van Vliet15 december 2013 om 14:52

    Veel succes, plezier maar vooral Gods Zegen op deze nieuwe fase in je werk als (levens) coach, Andre!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gabi Bakker-Kuessner16 december 2013 om 09:54

    Ontzettend knap! Hartelijk gefeliciteerd André met deze prestatie en eigenlijk ook met je keuze überhaupt om die weg in te slaan. Respect!
    Alle goeds,

    Gabi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel voor je comliment, Gabi!


    Je opmerking "met je keuze uberhaubt om die weg in te slaan". Welke weg bedoel je precies?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gabi Bakker-Kuessner16 december 2013 om 21:49

    Oh... had er geen erg in dat ik zo raadselachtig overkom... hahahaaa... Ik bedoel jouw keuze om anderen te willen coachen, ik vind dat knap en eigenlijk ook menslievend. je zou toch ook kunnen denken: "Wat gaat mij dat aan?" Er zijn helaas zat mensen die er werkelijk geen ene malle moer om geven hoe hun medemensen in hun vel zitten vind je niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je spreekt niet in raadsels, hoor :-) Het is me nu duidelijk. Klaar staan voor mijn medemens is heel natuurlijk voor mij. Anders gezegd: Ik voeg graag waarde toe aan het leven van anderen. Ik geloof dat dat de enige weg is om zelf verder te kunnen groeien en zelf waardevoller te worden.


    Ik geloof ook dat mensen die alleen voor zichzelf leven, zichzelf uiteindelijk tegen komen. Dan krijgen ze in feite wat ze willen, maar ze worden er niet blij van. En mochten ze dan coaching nodig hebben, dan weten ze me te vinden... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gabi Bakker-Kuessner21 december 2013 om 17:39

    Juist... dat kan ik me voorstellen.
    ik kan me ook nooit omdraaien en weglopen... en het klopt dat men op die manier blijft groeien. Als je naar de beslommeringen van anderen kijkt en er oplossingen voor ziet dan kun je immers ook oplossingen voor je eigen problemen/vraagstukken et cetera bedenken... je leert dat je het kunt en dat er vrijwel altijd een weg is.
    Misschien ken ook die ene (van velen) geciteerde uitspraak van de Dalei Lama?
    Vrij vertaald : Heb je een probleem, denk dan eerst heel erg goed na. Bestaat er een oplossing, dan hoef je jezelf dus niet druk te maken. Bestaat echter werkelijk geen oplossing dan heeft het geen enkele zin om je druk te maken. ;-)


    i.i.g.... mens denk na, gebruik je capaciteiten en je zult groeien.

    BeantwoordenVerwijderen