Studeren is een cadeau aan jezelf



Het feest is begonnen! Vanaf nu ben ik officieel NLP Practitioner. Een stap verder in de richting van mijn Gewenste Toekomst. En elke stap wordt gevierd.

Waarom is studeren zo leuk?


Het begint bij de vraag: Waar loop je warm voor? Of: Wat is je grootste passie?

Als je studeren niet leuk vindt, dan durf ik te beweren dat je de -voor jou- verkeerde studie volgt. Je loopt er niet warm voor, en je bent in heel andere dingen geïnteresseerd dan wat je schoolboeken je vertellen. Kijk eens om je heen hoeveel mensen met tegenzin studeren, omdat ze hun passie niet volgen...

Als je bovenstaande vraag beantwoordt, dan besef je ineens wat het verschil is tussen waar je naar toe wilt, en waar je nu bent. Dat maakt de richting duidelijk waarin je verder wilt reizen. Ja, reizen! Als je de juiste studie volgt, dan is het net een prachtige vakantiereis.

Ik loop warm voor persoonlijke ontwikkeling & effectiviteit. Ik loop er warm voor om je te inspireren en te motiveren bij het activeren van jouw unieke talenten. Om met je mee te lopen bij het overwinnen van je hindernissen. Daarom wilde ik NLP Practitioner worden. En daarom ga ik volgend jaar door naar de NLP Masterpractitioner opleiding.

En als je geen idee hebt wat je doel is of waar je heen wilt?


Bedenk dat "stil zitten" het eigenlijke probleem is. Blijf in beweging. Zoek een studie waar je warm voor loopt en neem de eerste stap. Bij alle veranderingen in de wereld heb je maar één ding in de hand: Je eigen ontwikkeling. Jezelf ontwikkelen opent mogelijkheden, steeds meer in de richting van je Gewenste Toekomst. Een leuke studie werpt altijd vruchten af. Soms wordt dat pas later in je leven duidelijk.

Maar ik ben te oud om te studeren


Welke excuses heb je nog meer? Zie bovenstaande laatste alinea.

Maar ik ben niet intelligent genoeg


Welke excuses heb je nog meer? Je bent waar je bent, en vanaf daar zet je de eerstvolgende stap. Zie bovenstaande laatste alinea.

Maar ik heb geen geld


Welke excuses heb je nog meer? Internet barst van gratis zelfstudie materiaal. Zie bovenstaande laatste alinea.

Maar ik heb geen tijd


Welke excuses heb je nog meer? Iedereen heeft per dag evenveel tijd. Het gaat er niet om hoeveel tijd je hebt. Het gaat erom wat je ermee doet. Zie bovenstaande laatste alinea.


Welk excuus heb jij om je passie te volgen en de studie te doen waar je warm voor loopt?



Blogposts gratis in je e-mailbox?


Delivered by FeedBurner

2 opmerkingen:

  1. Henk & Evelien19 november 2012 om 18:36

    Proficiat met het afronden van de NLP-practitionersopleiding! We weten dat je met veel plezier de opleiding hebt gevolgd ( met alle inzichten inbegrepen) en we wensen je toe dat datgene mag gebeuren wat je zelf graag wilt...
    Liefs Henk & Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank jullie wel Henk & Evelien! Ik wens dat er veel goeds van komt voor mijn naasten en mijzelf. En dit is zo'n wens die, hoe luider je hem uitspreekt, des te meer hij uit komt :)

    BeantwoordenVerwijderen