Waarom sport je?

De antwoorden op deze vraag bepalen of je blijft sporten, op gewicht komt/blijft, conditie opbouwt, en gezonder gaat leven. De antwoorden motiveren je om door te gaan in momenten dat je geen zin hebt (want die gaan komen...). Redenen om te sporten:
  1. Je hebt tijd voor jezelf. Sporten kan meditatief werken.
  2. Je kunt niet wachten om eraan te beginnen. Bewegen maakt enthousiast.
  3. Prestatie en plezier zijn even belangrijk.
  4. Je verbrandt caloriën.
  5. Je gaat er goed uit zien.
  6. Je kunt kleding aan in de maat die je wilt.
  7. Je voelt je na het sporten aantrekkelijk, blij, fit, krachtig, en energiek.
  8. Die adrenalinekick is verslavend.
  9. Je raakt je stress kwijt.
  10. Het voelt goed om een voornemen uit te voeren.
  11. Je krijgt complimenten van anderen.
  12. Je kunt zonder schaamte naar het strand, het zwembad, of die reunie.
Heb je aanvullingen op deze lijst?

Blogposts gratis in je e-mailbox?


Delivered by FeedBurner

8 opmerkingen:

  1. Jah, ik heb er nog 1tje...het is mijn werk :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. - Je raakt je afvalstoffen sneller kwijt en dus wordt je minder snel ziek ;) (mits je daarbij voldoende water drinkt: 2 liter)
    - Omdat bewegen een depressie helpt verminderen
    - Beweging zorgt voor een betere leverfunctie
    - Beweging zorgt voor een betere doorbloeding en....
    - Motion is emotion ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Da's inderdaad een goede aanvulling. Hoor ik je zeggen dat jij je droombaan hebt? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goede aanvullingen! (volgens mij is de lijst onuitputtelijk) Kun je zeggen dat sporten één groot medicijn is, waarbij anti-depressiva een stuk minder nodig is?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihihi...tja of ik nou wil of niet, ik moet en dat is maar goed ook, anders was ik een luie donder geworden ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ...en dan moet je niet ziek worden natuurlijk! Ben je alweer beter?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. :-) Nee ik ben helaas nog niet beter. Mijn stem is (bijna) weg. Nog een paar dagen binnen bij de warme kachel blijven dus (en even geen sport ;). Gek genoeg heeft het allemaal geen invloed op mijn humeur. Dank je wel voor het vragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beterschap! En niet teveel met Aukje kletsen, maar drinken wat zij voorschrijft dan heb je zo je stem weer terug!

    BeantwoordenVerwijderen