Je bent door de wekker geslapen


En nu ben je te laat... Je zou in de stress kunnen schieten. Je zou jezelf kunnen haasten om de schade te beperken tot enkele minuten. Maar dat zou achterdocht opwekken. Alsof je wel op tijd had kunnen komen, maar je had daar gewoon geen zin in. Dat je een smoes hebt. Dat je iets of iemand anders de schuld gaat geven. Nee. Als je te laat bent, doe het dan goed. Overtuig de ander door echt te laat te komen. Maak er een paar uur van.

De afgelopen dagen waren druk, dus eigenlijk moest het er van komen. Je had de extra slaap nodig. Je kunt gewoon vertellen dat je je verslapen hebt. Blijf nog even liggen.

Strek je extra lang uit. Gaap overdreven intens. Stap in slow-motion je bed uit. Doe de balkondeuren of ramen open. Luister naar het vogelconcert in de ochtendzon. Snuif de schone dauw in. En adem de vrijheid uit van jouw eigen tijd. Dit moment had je niet gehad als je op tijd was geweest!


Pak de ochtendkrant van de mat. Zet een grote pot dampende koffie. Bak een scrambled egg met spek. En neem een relaxt ontbijt.

Misschien moet je later iets inhalen. Nou En! Jij hebt een paar uur extra in je warme bed gelegen. Jij bent zwaar relaxt opgestaan. En niemand neemt je dat meer af.

GEWELDIG!

3 opmerkingen:

  1. ik moet eerlijk bekennen dat ik dat in mijn werkzame periode ook zo deed. Als ik me versliep (kwam niet vaak voor) deed ik het ook goed en nam alle tijd om op het werk te komen.

    BeantwoordenVerwijderen