Het regent pijpenstelen en jij moet er doorheen


Met tegenzin trek je de deur achter je dicht. De ruisende regen valt onmiddellijk en onverbiddelijk in stralen op je neer, het kriebelt door je haar, en het druipt langs je gezicht. Met je hoofd in je schouders gedrukt ben je amper het tuinhek uit of daar heb je het al: Voor je ligt een enorme plas. Precies in de richting die jij op moet.

Maar hey! Wat is er met jou aan de hand! Nog niet zolang geleden, in je jongere jaren, vond je regenplassen juist gaaf. Alleen zeurende oude saaie volwassen mensen haten regenplassen. En daar wil jij toch helemaal niet bij horen!

Wat ga je doen? Ga je hink-stap-sprong op je tenen langs de plas, of neem je een aanloop en spring je er midden in?

Whoeha! WHAM! Als je het goed doet blijf jij droog en is iedereen om je heen doornat.

GEWELDIG!

9 opmerkingen:

  1. Ha! Mooi!
    Zo moet dat dus....ik kan ook genieten van dit weer, van storm en regen, het deert me niet, het maakt Nederland mooi, grillig en onvoorspelbaar....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja! dat zou ik doen. ik doe het ook regelmatig, gewoon om het leven te vieren! het verandert je hele perspectief...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En het verandert ook het perspectief van degene die pal naast je loopt ;-) In die zin kunnen we blij zijn met het Nederlandse weer. In een jaar maken we alle omstandigheden mee. Niet saai en heel afwisselend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zalig! Niet zo ver hier vandaan is er een meertje, waar geen mens te zien is als het stormachtig is. Er is nauwelijks verlichting 's nachts en je komt er alleen als je er echt wil zijn.

    Als het mooi weer is en overdag, dan zal je mij er niet vlug vinden.Veel te druk! Maar als't regent of stormt, of 's nachts als het er echt aardedonker is en de maan in de lucht staat... als je me dan mist, kom je daar maar zoeken.

    Alhoewel, kan je eventjes zoet mee zijn :-)

    Met dat soort dingen houd ik het kleine kind in me wakker. Als ik daar een uurtje ben gaan uitwaaien, kan ik weer prima relativeren.

    Uiteindelijk is het weer wat het is... hoe wij ermee omgaan, dat is onze zaak.

    Ik kocht me in elk geval een paar bontgekleurde regenlaarzen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kom, we gaan een plas zoeken om in te springen!!! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ha ha, ja! maar meestal zijn het persoontjes die zelf dan ook mee doen, hoor... moeilijk altijd te zeggen wie begint.

    Ja, ik geniet enorm van de afwisseling van het Nederlandse weer. Alleen januari en februari, daar kan ik niet zoveel mee. Behalve dan wanneer er sneeuw ligt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vooral fietsen door de regen kan heerlijk zijn. En dan alle plassen nemen die je kan krijgen. Als je er ook nog hardop een liedje bij zingt wordt het nog leuker. Begin je me al een beetje gek te vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Happy Bird Lijkt me een geweldige plek. En vooral als er niemand anders is. Ja, ze bestaan nog, dat soort plekken. En mensen die ze nodig hebben.

    Laarzen maken het feest compleet. Je kunt dan overal doorheen banjeren, of er nu een pad is of niet. Dan kom je de mooiste plekken tegen. Paden zijn er alleen maar voor mensen die genoegen nemen met wat anderen voor hen bedacht hebben. :-)

    @Greetje Januari en februari. Beren hebben dat goed bekeken. Ze houden dan hun winterslaap in een grot. Verwarmd door een houtvuur. Uitzicht op een vallei. Dan kan ik er wel wat mee...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Suzan Niets is te gek. Normale aangepaste mensen, die zijn pas gek! :-)

    BeantwoordenVerwijderen