Basket Brigade. Het Ultieme Kerstcadeau


Ik vind kerst gaaf. Wie weet krijgen we dit jaar een witte kerst! De sneeuw dwarrelt buiten vredig naar beneden. Binnen brandt het vuur in de houtkachel. De knapperende haardblokken houden de kou buiten. De dennenboom is mooi versiert met lichtjes, ballen, glitters, en heel veel snoep. De voet van de boom is bedekt met cadeau's. Wat zal er dit jaar allemaal in zitten wat je helemaal niet nodig hebt? :-)

Familie, vrienden, en dierbaren zitten met elkaar rondom een goed gevulde tafel. Het kaarslicht flakkert over de gezichten. En de braadlucht uit de keuken verraad dat de kalkoen bijna gaar is. Heel even is het vrede op aarde.

Maar natuurlijk...

Er zijn vele families die niet op deze manier kerstfeest vieren. Velen kunnen het niet. En ik doe het niet. Ik heb geen kerstcadeau's gekocht. En ik vind het niet erg om ze niet te krijgen. Er is gewoonweg niets wat ik nodig heb, waardoor ik deze winter niet zal overleven. Mijn meest favoriete kerstmaaltijd is boerenkool stamppot met worst.

Maar één ding wil ik wel: Een kerstverhaal. Een kerstverhaal over het geven van cadeau's, zonder er iets voor terug te verwachten. Dat zijn de cadeau's die er toe doen. Niet alleen voor de ontvanger, maar vooral voor de gever. :-)

Wil jij met kerst ook een verhaal? Dan is de volgende video voor jou. Anthony Robbins, coach en spreker, begon op zijn 17e met het geven van Thanksgiving-maaltijden aan huis bij arme gezinnen. Hij deed net alsof hij alleen maar de bezorger was. Die ervaring veranderde zijn leven. Sindsdien doet hij het elk jaar, met hulp van vele anderen, onder de naam The Basket Brigade. Zijn verhaal is erg inspirerend.




Wat is jouw favoriete kerstmaaltijd?

Wat is jouw favoriete kerstcadeau om te geven/krijgen?


Aanverwante artikelen

6 opmerkingen:

  1. Inspirerende video!

    Mijn favoriete Kerstmaal? Boerenkool met vegaballetjes en pittige jus ;)
    Kom je eten?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij vieren kerst heel sober; met boerenkool ;o) of pannenkoeken. En 1 dag met familieleden, die allemaal iets te eten meenemen. Heel simpel, maar heel fijn.
    Geen sjieke kleren. Ook geen kado's. Het grootste kado is het Licht en de liefde,; zowel om te geven als om te krijgen. En het kerstverhaal blijft mooi, hoe vaak je het ook hoort. Maar zo'n verhaal van de video die je laat zien, hoor ik ook erg graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Greetje Je beschrijft het ideale kerstfeest. :-) Dank je wel voor het delen.

    @Aukje Die vegaballetjes zijn oké voor een keer ;-) Ik kom mee-eten! Zal ik de tafel vast dekken?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn ideale kerst zou zijn in een huisje ergens in the middle of nowhere, waar je geen weet hebt of het kerst is of niet, waar je samen met de natuur bent, lekker kunt wandelen en genieten van het eenvoudige en wonderschone om je heen, van de rust en van de vogels, genieten van een heerlijke spruitjesstampot, wat lichtjes en een goed boek! Dat is voor mij genoeg! En dat is ook een prachtig cadeau dat ik mezelf zou geven. Meer heb je toch niet nodig?
    Ik ben trouwens dol op de film Into the wild!
    Groetjes van Doortje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Doortje Volgens mij vier jij dan heel vaak per jaar kerstfeest ;-) Je beeldende omschrijving klinkt inspirerend. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als ik in de mogelijkheid zou zijn dan zou ik hier graag voor kiezen maar ach ... een dergelijk beeld voor mezelf schetsen is ook al heel aangenaam. De spruitjes stampot daar kan ik sowieso regelmatig van genieten. Groetjes van Doortje.

    BeantwoordenVerwijderen