Het paradijs


Dat is een plaats waar je alleen natuurlijke dingen ziet. Een groen bos met hoge dennenbomen waar de zon tussendoor schijnt. Golvende schaduwen door het oneffen landschap. Glooiende heuveltjes met stenen die overgroeid zijn met mos. Vlinders dartelen van bloem tot bloem. Een vos sluipt over de open plek, op zoek naar een prooi. Een hert stapt niets vermoedend door het struikgewas.

Op een plaats waar je alleen natuurlijke geluiden hoort. Het knisperen van de bladeren. De wind ruist er doorheen. Regendruppels vallen erop in een ritmische kadans. Takjes op de grond kraken als er torretjes doorheen lopen. Beestjes zoemen om je hoofd.

Op een plaats waar een onzichtbare muur je omsluit in een veilige haven. Veilig voor de hektiek van de omringende doordraaiende wereld. Een oase van rust. Een paradijs waar je je even weg waant uit de dingen van alle dag.

Alleen daar kan de accu opgeladen worden.

Geschreven in de achtertuin van Thomas & Monica (Zweden)

Sfeerverslag (met foto's) van ons Zweedse avontuur: Paradise - De natuur als inspiratie...

4 opmerkingen:

  1. Hallo André,

    Je schrijft interessante dingen en ik zou je best willen volgen, maar zo'n dieetreclame, die absoluut niet bij je blog past, weerhoudt me ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oe. ik zag het al bij aukje..
    helemaal super

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk plek had je uitgezocht om te schrijven. Achter het atelier van Thomas vond ik je op een steen ;) Een geweldige omgeving... Binnenkort ga ik er ook maar eens een blogje over posten ;)

    @Theresia: Volgens mij heb je binnenkort hier geen last meer van vervelende reclame...;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Pien Ja, Aukje weet haar belevenissen goed te verbeelden en verwoorden. En uiteindelijk was het in het echt nog indrukwekkender. Haast niet vangen in foto's

    @Theresia Dank je wel voor je compliment. En dank je wel voor je aanvulling over mijn blok met Google-links. Dat is een experiment om te ontdekken wat er nog meer te vinden is over verbetering van levenskwaliteit en mentale- en lichamelijke gezondheid. Soms geeft dat inderdaad verrassingen :-)

    BeantwoordenVerwijderen