Het Nieuwe Werken - De ideale werkplek


Vandaag een perfecte lentedag om buiten te zijn, de administratie te doen, en voorbereidingen te treffen voor de rest van de werkweek. Dat deden we in "onze achtertuin" op 1400 meter van ons huis. Op een picknicktafel in de bosrand bij het Henschotermeer. Geen andere geluiden dan die van vogels in de natuur en wat andere recreanten. En gratis air-conditioning met de geur van dennenhars. Voorzien van koffie, lunchpakket, laptop, en telefoon. De ideale werkplek om je te kunnen concentreren zonder gestoord te worden. En de lente is nog maar net begonnen! Dat belooft wat voor de rest van het jaar.

Hoe ziet jouw ideale werkplek eruit?

Aanverwante artikelen


6 opmerkingen:

  1. hee, doen jij en aukje aan synchroonbloggen? ;o) Ok, dan kopieer ik even wat ik bij haar al schreef:

    overal waar niet te veel prikkels zijn! buiten is het heerlijk, of binnen met een vrij uitzicht...

    mooie plaatjes... weer heel anders als bij ons, maar ook zo heel mooi! wat een voorrecht he, om ergens te wonen en te werken waar het zo mooi is.... ik ben er elke dag dankbaar voor, als ik de gordijnen opdoen, het klif en de landerijen zie, het water ruik, de bomen in onze tuin zie ontluiken....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onze "blogwegen" kwamen elkaar inderdaad tegen :-) Ik heb ontdekt dat er 2 verschillende soorten mensen zijn. De één vindt rust in weinig prikkels om zich heen (zoals wij), en de ander vindt rust als de drukte rondom de drukte in zijn/haar hoofd overstemt.

    Uiteindelijk hebben we allen dezelfde keuze. De één zegt: Ik wil rust. En als ik drukte wil dan zoek ik die wel op. De ander zegt: Ik wil drukte. En als ik rust wil dan zoek ik die wel op. Het lijkt een tegenstelling, maar het zijn 2 kanten van dezelfde medaille.

    Gelukkig zijn er veel meer mensen die standaard drukte willen. Die vormen dan samen een (Rand)stad. En als die daar dan maar gewoon blijven wonen, dan blijven de bossen en weidse landschappen tenminste rustig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaa laten we massaal met z'n allen in het bos gaan zitten werken :)
    wordt het lekker een drukke bende

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mmm wij hebben ook een heerlijke nieuwe werkplek.
    chris werkt aan huis/in de schuur, heeft minder opdrachten en ook zn werknemer 'ontslagen' en zodoende meer tijd om buiten te zijn en in en om het huis te klooien. lekker bij elkaar zijn en bij de kinderen. samen zijn. samen leven. buiten zijn. buiten leven. hout en wind en regen en vuur. en liefde. wat wil je nog meer...??
    [3 lammetjes idd ja!! joepie! ]

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Mark: Nee, laten degenen die ervan houden om in de stad in een wolkenkrabber te werken maar gewoon in de wolkenkrabber blijven ;-)

    @pien: Klinkt ideaal allemaal! In een natuurlijke omgeving wil je de komende tijd veel tijd doorbrengen. Alles wordt weer groen en groeit uit! Ik voorspel dat (gedeeltelijk) thuiswerken de komende jaren steeds meer gaat voorkomen. Da's mijn eigen plan ook. In een bos werken werkt zeer inspirerend en motiverend. :-)

    BeantwoordenVerwijderen